Obchodná ponuka snov

Autor: Martin Kubík | 18.2.2013 o 10:00 | (upravené 18.2.2013 o 10:10) Karma článku: 9,23 | Prečítané:  1016x

Pred pár dňami mi zazvonil telefón. Volalo cudzie číslo, ale ja dvíham  aj také, nikdy neviete kto a akú správu vám potrebuje odovzdať.  "Tu je pán XY", ozvalo sa. "Mám pre vás skvelú obchodnú  ponuku" ...

Zrejme každý študent, ktorý sa nasledovné  mesiace bude usilovať vstúpiť do stavu pracovného, by pri tejto vete mal spozornieť  a celý bez seba sa tešiť na možnú prácu snov. Trochu irónie. To preto, že určité skúsenosti s takýmito telefonátmi už mám (a zrejme nie som jediný)  a moja zlá predtucha sa naplnila hneď po  mojej otázke: "O čo konkrétne ide?"

- "Ide o veľkú obchodnú príležitosť, kde si môžete zarobiť slušné peniaze, dokonca prácou z domu".

- "No dobre, ale môžete mi objasniť o akú ponuku ide, čoho sa to týka?"

- "Ide  o veľkú obchodnú príležitosť, sme nová firma, všetko sa bude rozvíjať, bla bla, výhovorka, nemôžem vám povedať viac, ukážem vám prostredníctvom prezentácie.

Bolo mi jasné, že ide zas o nejaký skvelý job, kde všetci majú hneď vlastné tímy, zarábajú tisíce eur a sú spokojní až k zblázneniu. Keďže však malo ísť len o určitú prezentáciu prostredníctvom webináru, nechal som sa ukecať, že si to teda aspoň pozriem. Zvedavosť zvíťazila, chcel som vedieť čo si niekto vymyslel tento krát.

Cieľom môjho článku teraz nie je poukázať na výhody či nevýhody práce v multilevelovej spoločnosti. Každý si na to môže urobiť názor sám.  O čom však chcem písať je to morálne zázemie, s ktorým sa takýto typ práce spája. Mne osobne, to ťahanie kontaktov od ľudí, či tie nacvičené všeobecné odpovede o ničom moc nevoňajú, ale to tiež podľa každého gusta. To však ešte nič nebolo oproti tejto obchodnej ponuke.

Väčšina týchto spoločností pracuje na nejakom systéme provízií, čo môže byť zaujímavá myšlienka a motivuje to zamestnancov k vytváraniu čoraz väčších tímov a zvyšovaniu predaja. Predajom však oslovujú rôzne ďalšie firmy či ľudí.

Prezentácia, ktorú som videl tento krát, doslova nabádala, že jediné čo je dôležité, je mať vlastný tím. O chvíľu mi aj bolo jasné prečo. Poznáte to, na začiatku vám povedia, že si nič nemusíte kupovať, žiadne registrácie či iné výdavky. Ani tu tomu nebolo inak. Teda až kým sme sa nedostali na záver prezentácie. Podmienkou tejto práce zrazu bolo kúpiť si prezentovaný produkt za viac ako 100 dolárov a mesačne platiť ešte desiatky dolárov za jeho používanie. Muhaha. Tak teda, zrejme primárnymi zákazníkmi tejto spoločnosti boli jej vlastní zamestnanci. Aká drzosť. Už mi bolo jasné, prečo je také dôležité mať najmä svoj tím a vôbec nie predaje. Totižto tí hore zarábajú na tých dole, ktorých by som nazval "Čiernym Petrom". Podľa mňa je už naozaj drzosť oslovovať s týmto ľudí. Minimálna pridaná hodnota, len nejaké ryžovanie peňazí na ľuďoch, čo sa nechali nachytať.

Vhodné pre mamičky, študentov, seniorov, pre všetkých čo si chcú ľahko zarobiť peniaze navyše. Takto zneli slová prezentujúceho. Zapojte do toho svojich známych, vytvorte z nich tímy, a potom na nich zarábajte, dodávam ja.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár.


Už ste čítali?